Een veilige werkomgeving met elektronische aanwezigheidsregistratie.

De veiligheid en bescherming van uw gebouw, terrein, medewerkers en bedrijfsmiddelen is in de huidige wereld van groot belang. Heeft u real-time inzicht en overzicht van alle aanwezigen op en rond uw faciliteit? Weet u in geval van een calamiteit of noodsituatie wie er aanwezig is?

Het aanwezigheidsregistratiesysteem wordt gevoed met de informatie uit uw toegangscontrole-, ERP en/of CRM systeem en voor bezoekers door aanmeldingen van uw eigen medewerkers. Hierdoor ontstaat real-time inzicht en overzicht van alle aanwezigen. Tijdens een calamiteit of noodsituatie kan deze informatie direct en automatisch gedeeld worden, bijvoorbeeld met uw BHV. 

De voordelen van een Aanwezigheidsregistratiesysteem (ARS)

Papier of elektronisch

Er zijn twee manieren om uw bezoekersregistratie bij te houden: handmatig in een papieren logboek of via een elektronisch aanwezigheidsregistratiesysteem. Een elektronisch aanwezigheidsregistratiesysteem kent voordelen ten opzichte van een papieren logboek. Papieren bezoekerslogboeken zijn omvangrijk en bieden geen inzicht in bezoekerstrends. Daarnaast zijn ze ook niet per se betrouwbaar, kost het veel tijd ze bij te houden en bieden ze bovenal geen bescherming tegen ongewenste bezoekers.

Geen onleesbare logboeken

Het meest voor de hand liggende nadeel van bezoekersregistratie middels pen en papier is, dat de ingevulde gegevens soms onduidelijk zijn. Wanneer bezoekers inloggen op papier wordt het tijdstip van aankomst vaak geschat. Daarbij kunnen ook andere bezoekers uw logboek lezen en vertrouwelijke informatie over uw bedrijf verkrijgen. Met een elektronisch aanwezigheidsregistratiesysteem krijgt u leesbare gegevens, waarbij de privacy gegarandeerd is.

Analyse van aanwezigen

Ons elektronisch aanwezigheidsregistratiesysteem biedt u de mogelijkheid om eenvoudig uw bezoekersgegevens op te halen en te analyseren. Deze rapporten kunnen worden gebruikt om aan te geven hoe vaak een bezoeker is aangemeld en aan wie hij of zij een bezoek heeft gebracht. Die informatie is cruciaal bij veiligheidsonderzoeken of om facturen van leveranciers en aannemers te controleren. Ook kunnen de gegevens een organisatie helpen om te voldoen aan overheidsvoorschriften of organisatiestandaarden.

Veiligheid boven alles

De wereld is veranderd. Geweld, spionage en terrorisme bedreigen de veiligheid van werknemers en eigendommen. Uw lobby is in dit opzicht uw eerste verdedigingslinie, want wanneer de ingang niet veilig is, is een bedrijf kwetsbaar. Een elektronisch aanwezigheidsregistratiesysteem kan de verkeerde mensen buiten houden, en de juiste mensen snel en efficiënt binnenlaten. Een elektronisch aanwezigheidsregistratiesysteem is daarnaast bij voorbaat al afschrikwekkend. Als een kwaadwillend persoon bij uw faciliteit aankomt, is het laatste wat hij of zij wil zien een bemande receptie met een computer en een bord met de boodschap dat alle bezoekers zich moeten melden. Met een elektronisch aanwezigheidsregistratiesysteem laat u zien dat u veiligheid serieus neemt.

Wilt u zien hoe onze software realtime werkt?
Vraag dan nu gratis een demo aan!

Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in en u krijgt binnen één werkdag een reactie per e-mail. 
Of heeft u een vraag? Neem dan contact met ons op of bel via 0186-659030

Wilt u weten wat we met uw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.